?>
دوربين مداربسته / مقالات دوربين مداربسته | ||
|
طراحي سايت فروشگاهي يا طراحي سايت فروشگاه اينترنتي يكي از مهمترين ابزارها و مظاهر تجارت الكترونيك يا تجارت در فضاي مجازي تحت وب محسوب مي گردد. به وضوح مشخص است كه طراحي سايت فروشگاهي نيازمند يكسري بسترهاي خاص است كه براي مثال در طراحي سايت شركتي نياز به آنها نخواهيم داشت. اين تفاوت هاي ريز است كه باعث مي شود يك وبسايت فروشگاهي نسبت به رقباي خود موفق تر عمل كند.
بگذاريد كمي با جزييات در حيطه رقابت در دنياي تجارت الكترونيك و فروش اينترنتي با هم صحبت كنيم. اگر هدف شما از طراحي سايت فروشگاهي تغيير فضاي كسب و كار خود و ارتقا خدمات رساني به مشتريان و دست يابي به بازار رقبايتان هست بايد يك طراحي منحصر به فرد و كاملا اختصاصي را براي شركت خود در دستور كار قرار دهيد. شايد اين سوال براي شما پيش آيد كه تفاوت طراحي يك سايت فروشگاهي به صورت كاملا اختصاصي چه تمايز خاصي با فروشگاه سازهاي آماده در بازار دارد؟ فرم ثابت و تكرار شونده فروشگاه سازها و همچنين عدم امنيت بالا براي كسب و كارهاي پر ترافيك و از سوي ديگر وابسته شدن بيزينس شما به يك شركت ديگر از جمله معايبي است كه برنامه ريزي براي طراحي سايت فروشگاهي منحصر به فرد را براي شما توجيه مي كند. موضوع دوم بحث خلاقيت ها و ايجاد تمايز نسبت به رقبايتان است، شما براي آنكه بتوانيد با ورود به اين بازار عظيم حرفي براي گفتن داشته باشيد بايد براي خدمات خود يك خلاقيت جديد و يك تمايز قائل شويد در غير اين صورت شكست شما حتمي خواهد بود. طراحي سايت فروشگاهيخريد و فروش اينترنتي و يا ارايه خدمات اينترنتي داراي مزاياي متعددي هم براي خريداران و نيز فروشندگان و عرضه كنندگان كالا و خدمات دارد. فوايد طراحي سايت فروشگاهي براي فروشندگان عبارتند از:
گرايش به طراحي سايت فروشگاهيگرايش مشتريان آنلاين نسبت به خريدهاي تحت وب و تبديل شدن پول سنتي به پول ديجيتال منجر به انقلاب بزرگي در عرصه تجارت جهاني شده است. تجارت بين الملل در دهكده جهاني كه هر روز نيز بر حچم اين مبادلات افزوده مي شود مهمترين دليلي است كه افراد بيشتري را به سمت ورود به چنين بازاري ترقيب مي كند. شركت هاي بزرگي مانند آمازون و يا ايبي از بزرگترين بازيگران اين صنعت در دنيا به حساب مي آيند و البته رقباي ديگري نيز در بازارهاي شرق آسيا در حال شكل گيري هستند. در كشور ما نيز بزرگترين و معروفترين اين وبسايت ها ديجيكالا هست كه امروز رقباي سرسختي براي اين برند نيز در بازار ايران در حال شكل گيري است. بسياري از افراد بدليل شرايط زندگي، كمبود وقت، ترافيك، آلودگي هوا و … رو به خريدهاي اينترنتي آورده اند و البته هر روز بر كيفيت ارائه اين خدمات افزوده مي شود و در نتيجه ما بايد در دهه هاي آينده شاهد ارائه حداكثري خدمات شهري بر بستر اينترنت باشيم. تفاوت طراحي سايت فروشگاهي با ساير سايت هاظاهر سايت فروشگاهي از جهاتي بي شباهت به يك مغازه لوكس نيست. به اين صورت كه صفحه اصلي سايت فروشگاهي به مانند ويترين مغازه ها شامل گلچيني از بهترين محصولات و اجناس است و با ديدن آن ديدي كلي از تمام محصولاتي كه مي توان در سايت يافت مي دهد. از تفاوت هاي ديگر سايت هاي فروشگاهي با ساير سايت ها نحوه مديريت سايت هاي فروشگاهي است. نحوه مديريت سايت هاي فروشگاهي بايد به گونه اي باشد كه به آساني بتوان تغييرات را در آنها اعمال كرد زيرا ممكن است يك سايت فروشگاهي هر روز و يا حتي در روز چند بار مجبور به اعمال تغييراتي در قيمت ها و موجودي و نوع كالا و غيره شود. براي اينكه اين بروز كردن لحظه اي براي صاحبان سايت هاي فروشگاهي وقت گير نبوده و بدل به يك دغدغه نشود، بايد در طراحي سايت فروشگاهي راهكارهاي مناسب انديشيده شود. معرفي و امكان مقايسه محصولاتاز ديگر جذابيت هايي كه سايت فروشگاهي مي تواند داشته باشد امكانات مختلفي است كه بر حسب نياز صاحب سايت در آن گنجانده مي شود. اين امكانات نظير امكان مقايسه كالاها و خدمات، نقد و بررسي، فروش هاي ويژه روزانه و تخفيف هايي جهت مناسبت ها و گارانتي و دريافت نظرات خريداران در مورد كالاها مي تواند براي بازديد كنندگان بسيار جذاب باشد. سايت هاي فروشگاهي برتري هاي ديگري نيز نسبت به سايت هاي معمولي دارند. يكي از مهم ترين برتري ها امكان آمارگيري جامع و تفكيك شده از بخش هاي مختلف سايت و انجام كليه محاسبات نظير درآمد و فروش و كنترل موجودي انبارها در بازده هاي زماني مختلف و همچنين تحليل كالاهاي مورد علاقه ي خريداران يا ثبت سفارشات است كه اطلاعات جامعي كه قابليت پياده سازي بر روي جداول و نمودارها نيز دارند را جهت بهبود كسب و كار در اختيار مديران سايت ها قرار مي دهد. در طراحي سايت فروشگاهي بايد نكاتي را مد نظر قرار داد كه باعث بهتر شدن اين سايت ها مي شوند. از جمله مهمترين اين موارد مي توان به طراحي سايت ريسپانسيو اشاره كرد. همچنين اگر فروشگاه آنلاين شما يك فروشگاه بزرگ است شما نياز به طراحي سايت با يك هسته اختصاصي هستيد. ما در شركت پيام آوا يك فروشگاه اينترنتي فوق حرفه اي با لاراول را به شما ارائه مي كنيم. فوايد طراحي وب سايت فروشگاهي براي خريداران
امكانات و بخش هاي مختلف طراحي سايت فروشگاهيافزون بر سرويس ها امكاناتي كه اكثرا در طراحي اغلب وب سايت هاي معمولي همچون معرفي، درباره ما، تماس با ما و .. وجود دارد امكانات كاربردي ويژه اي نيز در طراحي فروشگاه اينترنتي پياده سازي و اجرا مي گردد كه بطور اجمال عبارتند از:
طراحي سايت فروشگاهي مي تواند براي سايت هاي خدماتي مانند سايت صرافي، سايت فيلم و سريال و هر نوع وسيله و خدماتي كه قابل فروش باشد ايجاد شود. امكانات پنل مديريت طراحي سايت فروشگاه اينترنتي
بگذاريد كمي دقيق تر به موضوع پنل هاي مديريتي نگاه كنيم، شما بعد از آنكه سايت خود را با توجه به نيازهاي شركت خود طراحي كرديد نياز به اين داريد كه محتواهاي مورد نياز مشتريان را هر روز در وبسايت خود قرار دهيد. كنترل پنل مديريت شما بايد قابليت اين را داشته باشد كه در بهينه سازي سايت شما بهترين ابزار را در اختيار شما قرار دهد. ويژگي هاي سايت فروشگاهدسترسي آسان و سريع به محصول در طراحي وب سايت فروشگاهيتصور كنيد وارد يك فروشگاه كفش شده ايد و تمام كفش هاي اين فروشگاه در طبقات بالاي سه متر قرار گرفته است كه شما هيچ دسترسي به آنها نداريد و نمي توانيد طرح و رنگ و جنس آن را ببينيد. اين موضوع قطعا باعث مي شود كه شما سريعا آن فروشگاه را ترك كنيد. يك وبسايت فروشگاهي نيز بايد به موضوع دسترسي پذيري توجه ويژه داشته باشد. كاربر نهايي براي آنكه ترغيب شود از سايت شما خريد انجام دهد بايد به راحتي بتواند درون سايت شما جست و جوي خود را انجام دهد. بنابراين سيستم جست و جوي محصول بايد به شكلي در سايت شما طراحي شود كه هر گونه محصولي را در كمترين زمان براي مشتريان ليست كند. ثبت نام كاربر جهت خريد از وب سايت فروشگاهييكي از بخش هاي مهم در طراحي وبسايت فروشگاهي بخش ثبت نام كاربران و مشتريان درون سايت شماست. نكته مهم در اين بخش اين است كه يك فرم طولاني با داده هاي بسيار زياد در مقابل كابر قرار نگيرد چرا كه در چنين مواردي ممكن است مشتري از ادامه مسير منصرف شود و سايت شما را ترك كند. معمولا دريافت شماره تلفن همراه يا ايميل براي ارتباطات بعدي كفايت مي كند. بنابراين بهتر است اطلاعات را به صورت مرحله به مرحله دريافت كنيد.
جلب اعتماد مشتريان اعتماد سازي در يك سايت فروشگاهي شايد مهمترين چيز باشد. پرداخت آنلاين معمولا مقاومت هايي را در هر فرهنگي ايجاد مي كند و شما بايد اين مقاومت را با ايجاد يك فرايند اعتماد سازي از بين ببريد. استفاده از روانشناسي رنگ ها، ايجاد پيام هاي دوستانه و اعتماد برانگيز، افزايش حس امنيت در پرداخت آنلاين از جمله مواردي است كه بايد در طراحي سايت فروشگاهي مورد توجه قرار گيرد. معمولا ابتداي مسير و شروع به كار يك فروشگاه اينترنتي با سختي هايي روبرو است اما به مرور زمان شما مي توانيد با جلب رضايت مشتريهايتان به راحتي محصولات جديدتان را به فروش برسانيد. امكان مقايسه محصولاتموضوع بسيار مهم بعدي در طراحي سايت فروشگاهي ايجاد امكان براب مقايسه محصولات و مقايسه قيمت آنهاست. هرچه تنوع محصولات و جنس يك محصول بيشتر باشد مشتري بيشتر ترغيب مي شود كه به سايت شما سر بزند. از سوي ديگر بررسي تنوع رنگي، تنوع برند به همراه بررسي تنوع قيمت از قابليت هايي است كه طراحان سايت در طراحي سايت فروشگاهي بايد به آن توجه كنند. فعال كردن ديدگاه هابه عنوان تجربه ده ساله در طراحي سايت به شما توصيه مي كنيم كه حتما بخش ديدگاههاي مشتريان را در وبسايت فعال كنيد. اين موضوع مزيت هاي بسياري دارد كه چند مورد را براي شما ذكر مي كنم.
نماد اعتماد الكترونيكي در طراحي سايت فروشگاهي
مركز توسعه تجارت الكترونيكي وزارت صنعت معدن پس از بررسي اينكه طراحي سايت فروشگاه اينترنتي بصورت اصولي و با رعايت استانداردهاي و امنيت لازم طراحي و پياده سازي شده باشد نماد الكترئنيك (اي نماد) را به فروشگاه اينترنتي مزبور اعطا مي نمايد و اين نماد در جلب اعتماد مشتريان و اطمينان خاطر آنها در خريد از فروشگاه اينترنتي را تضمين مي نمايد.
پيام آوا سازنده فروشگاه هاي اينترنتي حرفه اياز آنجايي كه ميزان استقبال از خريدهاي اينترنتي در دنيا رو به گسترش است و اين جريان در كشور ما نيز تسري پيدا كرده است، به همين جهت پيام آوا با استفاده از آخرين متدهاي طراحي وب سايت فروشگاهي و نيز در نظرگيري امكانات و سرويس هاي لازم براي ساخت فروشگاه اينترنتي حرفه اي جهت خريد و فروش راحت و ايمن با تكيه بر دانش و تجربه كارشناسان خود با طراحي سايت حرفه اي براي شما موجبات شكل گيري وجه جديدي از كسب و كار شما و نيز همگام سازي كسب و كار شما در دنياي تحت وب را فراهم مي نمايد. پنل مديريت فارسي، قابليت مديريت كالاها و به همراه اطلاعلات و تصاوير و قيمت و نمايش آنها به شيوه هاي مختلف، مقايسه محصولات، پشتيباني آنلاين مشتريان، جستجوگر پيشرفته داخلي، تعريف روش هاي پرداخت مختلف، برقراري امنيت سايت، مديريت مشتريان و … از جمله فاكتورهايي هستند كه پيام آوا در طراحي سايت فروشگاهي حرفه اي لحاظ مي كند. مهمتر از همه توجه به مقوله سئو در طراحي سايت فروشگاهي مي باشد. از آنجايي كه يك سايت فروشگاهي تازه تاسيس هنوز شهرت ندارد لذا كاربران با نام اختصاصي فروشگاه آن را مورد جستجو قرار نمي دهند. لذا تمهيدات سئو توسط پيام آوا به گونه اي پياده سازي مي گردد كه كاربر با جستجوي نام كالا در موتورهاي جستجوگر به سايت فروشگاهي شما وارد گردد. بگذاريد صادقانه در خصوص طراحي سايت صحبت كنيمف طراحي سايت و كد نويسي براي وبسايت به مانند تمام مشاغل دنياي مدرن نياز به تخصص زيادي دارد و در نتيجه ملزومات يك طراحي سايت حرفه اي را بايد از قبل بدانيد. پيام آوا همچنين مي تواند با هزينه هاي اندك تبليغات گوگل را براي سايت شما انجام دهد تا از همان روزهاي نخست بارگزاري سايتتان در رتبه هاي برتر گوگل ديده شويد.
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۱:۱۰ ] [ كامبيز ]
|
|
[قالب وبلاگ : لیمو بلاگ] [Weblog Themes By : limoblog.ir] |